dilluns, 2 de març del 2009

Súper Piris!!!!!!!!!!! Marató de BCN!!!!



Fins a un total de 12 Piris han participat aquest matí a la Marató de Barcelona. El dia s’ha despertat tapat i més aviat fred, és a dir, perfecte per als corredors. Tan sols unes tímides gotes han fet una mica la guitza als primers quilòmetres.



Entre la gentada que hi havia i els problemes que hi ha hagut amb el guarda-roba a la sortida, la prevista concentració Piri no s’ha produït i així cadascú s’ha anat col·locant allà on li corresponia.
Puntualment, els més de 9.000 participants hem pres la sortida. 9.000 atletes amb moltes hores d’entrenaments al darrere i un gran repte per endavant.



A destacar, sobretot, un parell de coses. L’esforç de l’organització en aconseguir un circuit que cobreixi pràcticament tota la ciutat de punta a punta i que, a més a més, visiti alguns dels carrers i punts més emblemàtics de la ciutat. També la correcte resposta, en general, que ha tingut la cursa per part dels ciutadans de Barcelona. Destacant la presència de gent en aquells punts en que l’Ajuntament hi organitzava diferents activitats d’animació. Potser el punt amb més recolzament ha estat el pas per la Torre Agbar, en el qual la quantitat de gent feia que el pas dels corredors es tingués que fer pràcticament en fila de un o dos. També el pas per Passeig de Gràcia, Sagrada Família, Arc del Triomf, Portal de l’Àngel, Via Laietana i La Rambla ha estat acompanyat d’una bona claca. Val a dir, que en molts casos, turistes.


Lamentablement la cursa s’ha vist colpida per la mort d’un dels seus participants, l’irlandès Colin Dunne de 27 anys, afectat per una parada cardíaca, mentre corria pel qm 34. No sabrem ni del seu nivell de preparació, ni del seu historial mèdic, ni de l’exigència que havia imprès al seu cos en aquests 34 qm, però crec que no estaria de més que “aprofitéssim” aquest succés, tots els que practiquem l’activitat física, per prendre consciència dels riscos que assumim i dels límits als quals convé arribar-hi només amb una bona preparació i unes exhaustives proves mèdiques.
Pel que fa a la participació Piri, doncs una altra mostra de bon nivell general i alta participació. Des de les 2:46:39 d’en Javi Delgado (top 100!) i les 2:57:29 d’en Sergi Andrés fins les més de 4 hores d’altres Piris, que van completar amb el mateix èxit la seva primera marató.


En definitiva, gran Marató, que, això si, en la meva modesta opinió, li falten un parell de coses per convertir-se realment en la millor Marató del sud d’Europa. Per una banda, un millor nivell pel que fa a atletes d’elit (el guanyador de Barcelona 2009 no hagués estat entre el top-10 de Berlín o Londres 2008) i per l’altra, que la Marató es converteixi, d’una vegada per totes, en una gran festa ciutadana i compti amb una molt major assistència de gent al carrer, que gaudeixin amb la cursa i facin, d’aquesta forma, gaudir als corredors.


Crònica per Nacho Campmany

17 comentaris:

robert mayoral ha dit...

home aquest any de gent no hi faltava pas...lo del nivell....doncs bueno, a mi, personlment, tant me fa, prefereixo que hi hagi més atencions als corredors, tots en general, que per un només...tots qui correm la marató ens mereixem el mateix, o com diuen alguns els que corren més estona necessiten més atencions que els que ho fan en menys...
felicitats als finishers!

Anònim ha dit...

felicitats nanos...!!!!
sou uns valents...!!!

Anònim ha dit...

Bona crònica Nacho!! la veritat és que pels que era la primera marató, jo crec que la gent , tenint en compte el dia gris i plujós que feia, ha sortit força al carrer.

Com a anècdota, L'Oriol i jo vam passar just quan el pobre corredor irlandès que ha mort s'havia desplomat, ja que encara no havia arribat ni assistència ni cap membre de la organització, i 5 corredors s'havien aturat per intentar ajudar-lo. L'oriol i jo ho vam comentar just havent passat el kilometre 35, que allò no tenia bona pinta. Una autèntica llàstima.

Enhorabona a tots els finishers.

Jose Mendiolea

jordi ferrer ha dit...

Hola Nacho!!

Et vaig perdre al km 30 i ja en sabia res més... em va anar molt bé fer la meridiana i la diagonal plegats... fantàstic... com et va anar?? JO al final vaig acabar amb 3h 29' pq els ultims 10 se'm van fer força llargs... Ara, m'ha quedat molt bon regust i ja em volta pel cap altres coses...

JORDI FERRE

NaCaVi ha dit...
L'autor ha eliminat aquest comentari.
NaCaVi ha dit...

Eppp Jordi! Si a tu se't van fer llargs els últims 10, imaginat a mi que vaig acabar en 3:52!

Robert, l'assistència de "supporters", més que notable, però crec que molta gent encara ho veu més com un inconvenient per treure a passejar el seu cotxe el diumenge que com una festa ciutadana en la qual participar-hi, i evidentment no crec que sigui gaire important que vingui el Wanjiru per que els populars disfrutem més de la Marató, però em referia a que si es vol convertir en la Marató de referència al sud d'Europa, encara ens falta aquesta mica. Estic segur que en molts pocs anys, ho aconseguiran (aconseguirem...). Per cert et vaig saludar a la sortida (un de molts imagino) al.lucinat pel carregament que portaves a sobre. Enhorabona i sort per Sables!

Anònim ha dit...

Ei nois ... moltes felicitats a tots ... sou els millors!!!
Per cert, vaig seguir la cursa amb la meva bici, i em va ser genial anar per Barcelona sense gairebe cotxes. Hi havia algunes persones que em comentaven que era molt bona idea. Crec que el canvi d'actitut que demanes Nacho, s'anirà produïnt, dóna'ns temps!
Líbia

Anònim ha dit...

molt bona la cronica i felicitats a tots per el temps i per ser finisher.

ramon fuster

Anònim ha dit...

Moltes felicitats a tots a tots els Piris finishers!
Sergi

Anònim ha dit...

La meva primera marató, fantàstica (3h 30')però la mort del corredor irlandès passa per sobre de tot: terrible, colpidor: el vaig trobar quan encara no havien arribat les assistències, quina impotència, és aleshores quan veus què és realment important.

Felicitats a tots.

Una abraçada.

Oriol.

Anònim ha dit...

També la meva primera marató, 4 h 04 min. Lluny de les màquines que esteu fets tots, pero pero molt content d'haverla acabat.

Encara em fa mal tot i pel que sembla em durarà uns quant dies.

Molt mal rollo quan vaig passar pel costat del corredor irlanés, em vaig quedar gelat.

Una abraçada a tots els piris.

Albert Lanuza

Anònim ha dit...

la meva primera marató, també.
crec que 3.47 (vaig entrar amb en Natxo Canmany)

una gran experiencia, els ultims 6km una mica durs ( ara penso una mica però diumenge em cagaba amb tot) i l'ultim km a esprintar amb el que quedaba, que vol dir una petita apretada de 100 m i a afluixar per poder arrivar de peu.

jo vaig veure l'irlandès cuan li estaven fent el masatge cardíac i no vaig pensar en cap moment que fos un corredor ( mala sorpresa)

Llibre.

Anònim ha dit...

Moltes Felicitats a tots!!!!!!!!

Sol

lorenzo ha dit...

Felicitats al Sergi. Quin marcón!!!També va ser la meva primera marató i molt content amb la marca de 3:14'. Crec me repetiré l'any vinent.
Una abraçada a tots,

Llorenç

NEMO ha dit...

Lorezo molt bona marca al igual que tots vosaltres, ahir ja vaig felicitar-vos però que quedi per escrit.

Anònim ha dit...

Bona cursa Llorenç!
Llàstima que no vam coincidir!
Una abraçada!
Sergi

Anònim ha dit...

El yin yan es un desgraciat.

un alumne