diumenge, 3 de gener del 2010

Duatlo de Muntanya de L'Ametlla del Valles

Primera cursa del l’any de la FCT i la nòvena edició de la duatlo de muntanya de la localitat.

Set Piris es presenten: Xavi Sola, Juanma, Pedro, Jens, Pili, Albert J i Marc.O.
El nombre d’inscrits (176) permetia tenir opcions a agafar un bon grapat de punts per al Circuit Catala de Duatlons.
Matinal fresca amb temps tapadot, pero que s’ha mantingut sense amenaça de pluja.
Problemes burocràtics no han permes finalment a l’Albert tenir acces a boxes i per tant ha fet la cursa de “pirata“
El primer sector de correr era bastant llarg, 6,5 Km a priori, pero una mala senyalització per part d’un dels punts de control ha fet que el gruix de la cursa enfiles“cap al monte”. Al cap d’una estona els corredors ens hem percatat de l’error en el trajecte i després d’uns moments de confusió finalment s’ha tornat enrere fins a un punt que un grup de corredors han tirat cap a boxes per una drecera i un altre ha empalmat amb el segon sector de correr fent 2 Km extres (imagineu duatlo on el correr ha estat gairebe 12 Km)
El malestar ha esdevingut notable i han començat especulacions sobre com es puntuaria la prova.
Això es una mostra de la importancia de la senyalització del circuit i la correcte ubicació del voluntaris en qualitat i quantitat. L’organització s’ha disculpat i han entonat el “mea culpa” per l’error.

El sector de bici estava ben diferenciat en una primera part de ascenció accentuada fins a una Torre centenaria i una segona part amb una llarga baixada per corriols i trialeres que ha fet les delicies del mes beteteros. Realment per disfrutar.

El tercer sector, l’ultim de correr era de 3,5 Km en un entorn similar al primer sector.

La desconcertant classificació
Cal dir que la loteria en el primer sector de correr ha fet que la classificació final amb parcials hagi estat bastant pintoresca on les primeres posicions parcials les han ocupat bastants del darrers corredors a la classificació final.
Només veure que el temps del primer classificat aquest any ha estat per sobre de les 2 hrs 6 min quan l’any anterior va ser 1hr 40 min ja parla per si sol.

El paper del Piris
Podem afirmar que en Titi ha estat perjudicat malgrat la seva 8 posició final (2:10) ja que es trobava molt ben situat en el moment de la pèrdua.
En Juanma, donades les circumstancies, ha actuat de forma altruista en el sector de bici ajudant a alguna fèmina en tasques mecàniques. Finalment ha arribat junt amb en Pedro i el Jens (2:26). Per acabar en Marc i la Pili han arribat passades les 2:40.
Destacar el paperàs de la Pili en la seva segona Duatlo de Muntanya on ha acabat com una campiona malgrat la duresa del circuit en l’ascensió i els corriols rapidisims de baixada en la bici.

L’organització
Com ha fet, tambe a mencionar, ha estat la primera duatlo on NO han donat bossa del corredor i a més els boxes eren facilment “penetrables” pels quatre cantons. Al marge de l'incident el reste ha estat correcte i una bona ubicació.
Propera duatlo el proper diumenge a Folgueroles (Campionat de Catalunya)
Si volem que la STP continui a la primera divisió del Circuit més Piris s’hauran d’animar a participar-hi.

Força Piri

Marc.O

4 comentaris:

JeMiMü ha dit...

yo dejé la bomba para la chica cual ayudaba Juanma ;) era TEAMWORK, aunk Juanma gana, ya que al final tb se pincho.....Felicidades igualmente, sin camisetas, vaya

Sol ha dit...

Vaya tela, qué lío de duatló. Bueno, enhorabona a tots.

Sol

tito2 ha dit...

jo soc un duatleta del monton, i no he estat perjudicat per l'error del controlador gracies a un noi que es coneixia el circuit millor que ell,des d'aqui li dono les gracies, perque si no el que anem justets sempre,encara estariem alla. jejeje!!! i per una vanda m'he adonat del nivell fisic del grup devanter que m'han passat en el tram btt,com una vala acollonant,i els no federats que s'han gastat 30€ com a minim una samarreta. felicitats a tothom

Pilar Prats ha dit...

Hola!!!!!!!!!!!!!!! Bé, jo vaig fer la Duatló... aquest és el meu únic mèrit.... encara que jo estic molt contenta per haver-la acabat!!!!!!! No em vaig perdre, però el circuit de bici va ser dur, l'ascens al castell tenia bastanta pedra i encara que anava fent... doncs anava molt a poc a poc..... I l'última tram de córrer, ni us ho explico... el vaig acabar... perquè si... Per cert, respecte a la senyalització... jo no em vaig perdre, ja ho he dit, però un noi que va acabar davant meu, la va acabar perquè jo li vaig dir dues vegades que s'equivocava... bé, jo deuria anar tan a poc a poc que tenia temps fins de comptar les pedres de terra.. però vaja, que si, que va ser un embolic!!!!!!!!!!!
La resta dels meus compis ho van fer súper bé!!!! Destacar Super TITI. Però la TOTS molt bé, ja que es van perdre i van córrer al menys, 2km més.... El Pedro, el Juanma i el Marc ho van fer com uns campions!!!!!!!! Llàstima que l'Albert no es pugués a puntar...
Per cert, a favor dir que em va encantar el trajecte de bici... dur, però molt i molt maco!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Petonets a tots!!!!!!!!!!!!!!!