dimarts, 11 de maig del 2010

Raid Garraf 2010, la crònica

ALTRE COP, CASI, CASI PODI. RAID GARRAF 2010

Primer raid de la temporada de Copa Catalana i estreno amb un nou equip, veterans en aquest tipus de curses (noves dinàmiques, ritmes,...). L'Eric i el Jeroni seran les persones amb les que faré equip avui. Estic una mica nerviós però intento no demostrar-ho. Sé que també estic en un moment bo de forma però el dubte... sempre hi és. Així que intento concentrar-me i ser el màxim d'útil en pugui en els preparatius previs a la sortida.


La sortida de l'orientació urbana ha sigut ràpida. Massa ràpida tenint en compte tot el que quedava per davant. L'hem acabat en molt bona posició i hem agafat les bicis dels primers. Bon auguri i una bona manera de començar bé el raid. Confii en la bona orientació de l'Eric i sé que aquest és el nostre put més fort (altres van a ritmes més ràpids però es perden més fàcilment). El raid és llarg i hi ha molt a guerrejar.Segon tram: 15 km de btt per pista on cometen un dels únics errors d'orientació i que ens costa algun posició. De totes maneres seguim en cursa, tercer tram, 17 km de correr (i vam correr també molt) fins a Olérdola on ens espera el 4rt tam de 3 km de patins (on vam trencar dos pals i vam haver de fer-los caminant) i 2km a peu on et trobaves un ràpel i una prova d'escalada. A la prova d'escalada em tocava demostrar les meves dots a mi. Escullo la via més difícil(6a) i tot i els dubtes inicials, em sento cómode i encadeno (20' de bonificacio al sac).


Seguim en cursa i a un bon ritme, els canvis són ràpids (Jo que portava un tuper de pasta, no el vaig poder ni olorar). El 5è tram és de btt, 25 km, fins St Pere de Ribes. Tram molt exigent per les dures rampes i camins estrets molt tècnics (Pedres del garraf). En un d'aquests trams, després de unes 6h de cursa i en un dels baixons que habitualment van anant i tornant, veig desapareixer els meus dos companys en un tram tècnic. Intento solventar-ho tan bé com puc però la poca agilitat fa que caigui just de cara amb una pedra i per sobre de la bici. Durant el salt tinc temps de pensar si poso la cara, el nas, el pòmul,... decideixo que l'afectat sigui el pómul i xoco.


Tinc contusions per tot el cos, crido al Jeroni i l'Eric que han sentit la caiguda i em netejen la ferida de la cara amb l'aigua. Per la cara que fan veig que no és molt greu mica en mica em restableixo me n'adono que només em baixa sang per la cara i tinc un fort cop a l'abdomen. Així que, continuem!!!


Els trams tècnics se succeixen i a mi em ve alguna baixada d'ànims però la cursa és oberta. Arribem al final del tram i començem una orientació específica de 7km (1h on ens en sortim bastant bé). Ara ja tot fa olor a final de cursa i acabem la cursa amb un últtim tram de 10 km amb alguna rampa sorpresa.Sprint final per dins el poble i entrem a meta.


Paro el rellotge en 9h12'. Els tercers ens han tret 20'. Un altre cop, casi,casi,podi!!

Resultat de la caiguda, 2 punts a la cara i unes bones fabes per tot el cos. Avui no em puc moure gaire però demà ja surtiré a correr...


Jordi Ferrer

2 comentaris:

Anònim ha dit...

Amb aquesta cicatriu lligaras mes i donaras mes por a les curses.

Txell ha dit...

Jordi, moltíssimes felicitats pel quasi-quasi podi. Quedar a només 20minuts del tercer equip (quan estem parlant de Copa Catalana de Raids) és un gran èxit!!! :-)