dimarts, 12 d’agost del 2008

tRAVESSA A sITGES



Doncs si, la 59ena edicio d'una travessia de 2,2 Km (on també hi havia modalitat 1 Km i modalitat per a petits) amb solera en el mon de la natació, quasi res.


La travessia de 2,2 Km consisteix en anar des de l'hotel Terramar (Platja de les Anquines ) fins a l'esglesia (Platja de la Fragata), com creuar tot el passeig de Sitges. Nou rècord d’inscripcions i de participació un any més en la travessia que organitza el Club Natació Sitges amb la col·laboració de la Regidoria d’Esports de l’Ajuntament de Sitges, amb 315 inscripcions que supera amb escreix les 270 de l’any passat


Representants Piri: Xavi "tauró" Puig, -que fort esta el tio malgrat diverses operacions-, i Marc "tortuga" Orriols.Arribem a Sitges després d'un placentari desplaçament en la moto d'en Xavi, quina gosada.


Son les 10:40 i anem al CN Sitges, que esta a la platja on desprès d’adjudicar-nos els dorsals 380 i 381 respectivament (ens obliguen a inscriure’ns com a CN Sitges, per temes de llicencia) anem cap a la platja de l'hotel Terramar des d'on es dona el tret de sortida. La sortida esta prevista per les 11:30 i el sol pica de debò. Un cop estem alla mentres encalfem (millor dit refredem dins de l'aigua per evitar el calor) la Mariona del ETB Vic i blocaire ens dona records per en mestre David Verges. Aixó de lluir el tritraje Piri fa fer amics i rebre conversa.


La gran majoria de participants son nadadors, i jo particularment em veig conseqüentment a la cua del grup.L’avís de que hi ha meduses ens talla una mica el bon rotllo, amb lo bona que estava l’aigua! Es dona la sortida i en Xavi ja comença a tirar milles, el seu objectiu fer un bon entreno de cara a l’home de ferro. Jo vaig fent xino xano ja que la major distancia que havia nedat abans eren 1.600 m un dia d’entrenament a la piscina de Vilassar, on en David em va haver de treure de l’aigua amb una pujada de bessó històrica, amb aixó ja ho he dit tot. Així que sense presses em situo dels darrers i agafo un ritme de creuer i em trobo còmode nedant i no em canso, després dels primers 200 m putada, primera medusa que em trobo als nassos i l’esquivo bruscament, al final al llarg de la travessia em vaig arribar a trobar fins a 4 meduses que se’m venien a sobre lo que em va fer nedar pràcticament respirant per nomes un costat per tenir millor visibilitat malgrat el coll al final em fregava amb el tritraje i ferida al canto.


En Xavi va nedar anar a un grup mes davanter i no es va trobar cap medusa (me les devien tirar a linea de flotacio als que veniem per darrera, es a dir a mi) i va fer tota la travessia a un molt bon ritme i trobant-se perfectament nedant. Fusta de nedador. Tot i que el mar no presentava unes condicions tan bones com la de l’edició anterior, els primers classificats (>28 minuts) varen millorar el temps de l’any anterior, demostrant que el nivell havia augmentat considerablement.


Al final temps d'en Xavi 40:03 quedant en una meritòria 69ena posició de la general masculina, i en Marc 51:20 quedant en una discreta 127 posició, d'un total a la general masculina de 160 nedadors.


A l’arribada gran afluència de públic, begudes, samarretes.. i ambulància amb feina curant a tots els que els hi havia picat un medusa. En definitiva una molt bona i recomanable experiència de la quan vam quedar els dos molt satisfets.


Fins la propera travessia


Crònica per Marc Orriols

6 comentaris:

NEMO ha dit...

En sorprent molt gratament aquesta iniciativa de fer travesses al mar. No se el que voleu aconseguir però és molt important que els PIRIS veixin moviment a l'aigua.

Felicitats a tots dos i Xavi no entrenis tant que hauré de correr a Eivissas.

Motoret ha dit...

Xavi Phelps i Marc Spitz!!!!

bé sirenes bé!!!

Mariona ha dit...

Felicitats Xavi i Marc!! Encantada de saludar-vos. Sort de no saber que hi havia medusses, sinó segur que no faig la travessa. Per cert, no en vaig veure cap! Records.

Anònim ha dit...

Gràcies David perque encara que no ho sembli les poques classes que vaig assistir d'algo van servir. relament tinc ganes de millorar la meva tecnica, si es que es pot dir aixi.
Mariona, crec que els que anaveu davant anaveu impulsant les medusses cap a la superficie i els de darrera ens les varem menjar :)
Enhorabona pel teu paperas

Anònim ha dit...

Felicitats nois!

Si us interessa, el 21 de setembre es celebra la travessa al llac de Banyoles, són uns 2 km, la vaig fer l'any passat, està bé...i no hi ha medusses.

Però no es preocupeu, les medusses són uns animalons simpàtics i sociables, aquest estiu ja m'han picat tres vegades, però això no és res per a un home de ferro...com vosaltres, és clar, je je.

Oriol, O rei do crol

Anònim ha dit...

felicitats a tots dos,ja veig q no pareu i aixo es bo.

ramon fuster