dijous, 16 de desembre del 2010

Crónica Mitja de Mataró by Xavi Fornés

Millor tard que mai, però aquí va la meva crónica personal.

Era la segona mitja que feia, i les indicacions del míster eren clares: 13km a Zona 3 i la resta a muerte!!! També ens manava beure 2 litres abans de la cursa, un litre d'aigua i un altre d'isotònic per anar ben hidratats.

El despertador sonava a les 8 del matí, temps suficient per esmorçar i hidratar-se a conciència. Un cafetó ben calent i a vestir-se de piri. De mentre anava bebent isotònic. Quan faltaven 15 minuts per les 9.30h surto de casa, baixo les escales i abans de sortir al carrer torno enrera: quina pixera tu!!!
Uns minuts més tard ja estava amb els piris davant el Fet d'Ara, saludem, comentem la jugada i de nou al bany!
- Putu David! - pensava. Qui em manava beure tant si només faig que pixar-ho tot.

Queden 20 minuts i anem en grupeta a calentar. A l'arribar a plaça Espanya en Franky i jo, altre cop al bany, i encara no seria l'última! Aquí perdem la resta de piris i només quedem en Franky i jo calentant.

A dos minuts de la sortida ens col·loquem a lloc, en Fran més aviat pel mig i jo marxo al final, que la meva carrera ha de ser sencilla i sense agobios. Ens dessitgem sort i ens fiquem en el mogollon.


Sortim!! El primer km esquivant a gent i mirant de trobar un ritme adequat, però dura poc i trobo un forat on anar fent. Arribem per allà el km4 a plaça les Teresses on la meva xicota ens fa les fotos que pot i ens anima com ningú.
- Vinga PIRI!!
Ja en el km 5 em ve de nou la pixera i vaig donant cops d'ull als bars que anem passant intentant decidir-me si hi entro o m'espero... així fins a arribar al paseig que no aguanto més i faig un pis point per quedar-se ben a gust.
De nou sobre l'esfalt tiro cap al final del passeig, vaig mirant els corredors que tornen per si veig els altres piris. En veig a un i anima com puc, però no em surt gaire la veu i no sé si m'ha sentit. Uns minuts més endavant em creuo amb un altre parell de piris, en Noel entre ells. Semblen que van bé, jo al meu rollo.

A la tornada, em torno a creuar amb la xicota, veig que també hi ha l'Ivan i la seva xicota. Tots tres animant al piri que ara sóc.
Així anar fent fins la rotonda de l'Experience, al donar la volta començo a veure com la gent comença a anar escasa. Jo encara vaig bé, és al km13 on em torno a saludar amb la Marga, l'Ivan i la seva xicota, els hi faig un somriure i amb les mans que vaig bé.
Veig la pancarta del 14km, ufff tenia que apretar en aquest punt, doncs som-hi. Vaig pujant el ritme progressivament, però a l'arribar a la Proctle em vaig enfonsant poc a poc, em comença a sortir el flato. Al km 17 vaig un breu paron a veure si se'm treu, sembla que és així, però aquí ja no trobo cap ritme, vaig en zona 4 i el ritme és el mateix que uns kilómetres abans. Sembla que no vaig. Amb paciència arribo al 20, això és 1km final de pujada. Això s'acaba, em començo a sentir justet justet, per no dir altres coses.
Meta!! 1h 52 minuts. Molt millor del que em pensava, però amb la sensació d'haver-me sobrat 4km, què hi farem, la próxima la de Granollers.

Després de meta, saludo als piris que hi havien, m'abrigo i vaig a buscar la bossa d'obsequis que fa fred. Anava tant carregat que la xicota em va haver d'ajudar a portar-la fins casa :D

Primera carrera com a piri de moltes que penso fer.

Totes les fotos de la mitja aquí:
http://picasaweb.google.com/xfornesa/20101205MitjaMaratoDeMataro

2 comentaris:

Sol ha dit...

Enhorabona Piri!!!

Franky ha dit...

Enhorabona per la cursa Xavi !! Jejjejeje ... Jo també vaig estar buscant un "pis-point", pero al final res de res !!
Salut company !!